Tytuł szkolenia
Petycje, skargi i wnioski w administracji publicznej
Termin
31-03-2020, 01-04-2020
Czas trwania
16 godzin dydaktycznych (2 dni szkoleniowe), godz. 9.00-16.00
Forma zajęć
konwersatorium, studia przypadków (kazusy) oraz ćwiczenia na wybranych przykładach
Liczba uczestników
15
Koszt
850.00 PLN
Adresat
- wszyscy pracownicy administracji, którzy zaangażowani są w procesy udzielania odpowiedzi na skargi i wnioski oraz petycje
|
- pracownicy departamentów i wydziałów ds. prawnych chcący uzupełnić swoją wiedzę na temat skarg i wniosków oraz petycji
Cele
- przedstawienie regulacji ustawy o petycjach i zasad ich stosowania
|
- omówienie praktycznych aspektów realizacji przepisów o skargach
i wnioskach i petycjach (kryteria rozróżnienia)
Efekty szkolenia
- nabycie umiejętności udzielania prawidłowych odpowiedzi na petycje, skargi i wnioski
|
- pozyskanie umiejętności prawidłowego prowadzenia postępowań
w zakresie petycji, skarg oraz wniosków
Program
- Pojęcie petycji, skargi i wniosku
- Relacja pomiędzy petycją, skargą oraz wnioskiem
- Właściwość organów w sprawach petycji, skarg oraz wniosków
- Postępowanie w sprawie petycji i skargi a postępowanie administracyjne
- Formy wnoszenia petycji, skargi i wniosku
- Przebieg postępowania w sprawie petycji, skarg i wniosków
- Terminy rozpatrywania petycji, skarg i wniosku
- Sposoby zwalczania opieszałości w załatwianiu petycji, skargi i wniosku
- Sposoby rozpatrywania petycji, skarg i wniosków
|
- Organizacja przyjmowania i załatwiania petycji, skarg i wniosków oraz nadzór i kontrola nad prawidłowością działania organów w tym zakresie